Bjergbestigning & Amazonas (VCJE-02)2019-06-21T19:01:44+02:00

Dag 1 Quito

Ankomst til Quito i 2.850 meters højde.

Dag 2 Quito

Vi starter med stille og roligt at akklimatisere vores kroppe med en byrundtur i Quito UNESCO World Heritige Site. Oplev den smukke by og tag svævebanen op til toppen af byen i 4000 meters højde for den mest fantastiske udsigt. Besøg det utrolige La Mitad Del Mundo (midten af verden) og oplev vidunderne ved at befinde sig præcis på breddegraden 0°0’0″.

Inkluderede måltider: Morgenmad | Aftensmad

Eksklusivt inkluderet: Indgang til La Compania Church, El Teleferico, Mitad del Mundo City, Intiñan Museum

Dag 3 Quito/Pasochoa Volcano (4.200 m.)

Efter en kort køretur sydvest fra Quito, når vi Pasochoa Forest Reserve. Pasochoa vulkanen er en sovende vulkan med åbent krater, hvor mange hiking-stier er at finde. Gennem tætte buske hiker vi mod toppen af Pasochoa vulkanen. Vi overnatter i et lodge i Ilinizas Ecological Reserve.

Eksklusivt inkluderet: Indgang til nationalparken

Dag 4 Ilinizas Ecological Reserve/Corazon Volcano (4.790 m.)

Omkring 40 km sydvest for Quito ligger Corazon Vulkanen i Ilinizas Ecological Reserve. Bestigningen er et let hike gennem paramo vegetation og er perfekt til at akklimatisere sig højderne samt nyde de smukke omgivelser bestående af Cotopaxi og dens nærliggende vulkaner.

Eksklusivt inkluderet: Harness | Hjelm

Dag 5 Iliniza Refuge

Vi kører nordpå inde i Ilinizas Reservatet for at nå til parkeringspladsen ved foden af Ilinizas bjergene i 3.900 meters højde. Herfra starter vi vores hike mod Nuevos Horizontes Bjergrefuge i 4.700 meters højde. Hiket tager omkring 3 timer på en velmarkeret vandresti rundt om polylepsis træer og vulkansten. Afslapning i refuget før et sidste udstyrstjek og sund aftensmad.

Inkluderede måltider: Morgenmad | Aftensmad

Dag 6 Iliniza Norte Pick (5.126 m.)

Om morgenen begynder vi bestigningen gennem højderygge af vulkanske sten mod toppen. Det vil tage 2-3 timer at nå toppen, hvor udsigten ud over de alpine vægge af Iliniza Sur er helt unik. Efterfølgende hiker vi tilbage til refuget, hvorfra vi transporteres tilbage til vores lodge.

Eksklusivt inkluderet: Harness | Hjelm

Dag 7 Ilinizas Ecological Reserve/Quilotoa Loop

Tæt på andesbjergene ligger en unik smaragdfarvet lagune i et vulkankrater i 3.800 meters højde ved navn Quilotoa. Vi kører gennem Zumbahua Canyon og mange andre lokale byer med indfødte højlandsfolk for at nå til lagunen. På vejen besøger vi et traditionelt marked, hvorefter vi hiker ned til bunden af det smukke vulkankrater.

Eksklusivt inkluderet: Indgang til Quilotoa

Dag 8 Quilotoa/Cotopaxi National Park

Vi bliver transporteret til Cotopaxi National Park, hvor vi kører op i 4.600 meters højde af selve vulkanen, hvorfra vi hiker op til refuget i 4.800 meters højde. Afslapning resten af dagen og klargøring til nat-bestigningen. Cotopaxi er en af de smukkeste vulkaner i Ecuadors andesbjerge. Hele nationalparken er kendt for sit rige dyreliv. Cotopaxi har det største antal klare dage i forhold til de andre bjerge og vulkaner i Ecuador.

Inkluderede måltider: Morgenmad | Frokost | Aftensmad

Dag 9 Cotopaxi Vulkantop (5.897 m.) /Baños

Vi begynder bestigningen omkring kl. 01:00 om morgenen. En god times hike tager os til starten af gletsjeren, hvor vi tager vores udstyr på. En stor gletsjer, som snor sig mellem store, tydelige gletsjersprækker, følger forude. Den sidste del af bestigningen er en smule stejlere. Toppen tager os op over vulkankrateret, hvor den mest unikke udsigt ud over Ecuadors boulevard af vulkaner kommer til syne. Bestigningen tager normalt 6-7 timer op og 2 timer ned. B Efterfølgende transporteres vi til byen Baños, som ligger i 1.800 meters højde og er det perfekte sted til at restituere og slappe af før den næste store udfordring.

Inkluderede måltider: Morgenmad | Frokost

Eksklusivt inkluderet: Teknisk udstyr (støvler, crampons, harness, isøkse, hjelm, gaiters)

Dag 10 Baños

Afslapningsdag i Baños. Besøg den famøse vandfaldsrute, som går gennem to fredede områder langs Pastaza floden og udforsk det omtalte “El Pailon del Diablo”, hvor vandfaldenes sande kræfter kommer til udtryk.

Dagen bliver også gemt som en reservedag i tilfælde af dårligt vejr eller andre omstændigheder på Antisana Vulkanen.

Eksklusivt inkluderet: Indgang Pailon del Diablo | Indgang Manto de la Novia

Dag 11 Baños/Lago Agrio

Rejsedag til Lago Agrio

Inkluderede måltider: Morgenmad

Dag 12 Lago Agrio/Cuyabeno National Park

Lokal natur-guide leder os dybt ind i den vilde jungle i små kanoer. Besøg Laguna Grande, svøm i junglen og nyd turens første Amazon-solnedgangen.

Eksklusivt inkluderet: Amazon Oplevelse

Dag 13 Cuyabeno National Park

Udforsk amazonjunglens unikke økosystem bestående af uberørt primær skov. Hold udkig efter papegøjer, tukaner og aber i trætoppene. Dagen afsluttes ved Laguna Grande, hvor man kan være heldig at spotte de lyserøde delfiner.

Eksklusivt inkluderet: Amazon Oplevelse

Dag 14 Cuyabeno National Park

Mød den lokale stamme og oplev deres dagligdag i junglen. Vi møder shamanen som deler sin viden om regnskoven og healingprocesser. Om eftermiddagen møder vi en local Siona familie, som inviterer os til at tage del i at tilberede deres traditionelle Casava brød. Den lokale ret er tilberedt med yucaroden og er en vigtig del af stammens diæt. Efter vi har smagt Casava brødet tager vi tilbage til vores lodge for at tilbringe endnu en nat midt i junglen.

Eksklusivt inkluderet: Amazon Oplevelse

Dag 15 Cuyabeno National Park/Lago Agrio

Vi sejler i kanoer tilbage til El Puente, hvorfra vores chauffør kører os til Lago Agrio lufthavn. Herfra flyver vi tilbage til Quito, hvor vors guide henter os i lufthavnen og transporterer os til vores hotel.

Eksklusivt inkluderet: Amazon Oplevelse | Flybillet

Dag 16 Quito

Fri dag til at pakke før hjemrejsen

Inkluderede måltider: Morgenmad

Dag 17 Quito/Hjem